Du er her: Itucation » Kurser for ledige » København » Fremtidens kontormedarbejder

Fremtidens Kontormedarbejder

Enkeltfag: Kommunikation i Praksis

Kursus i kommunikation og Microsoft Office-pakken

Hent kursusbrochure i PDF
kursus i Microsoft Office-pakken og kommunikation for ledige - Officekursus

I de fleste stillinger som kontormedarbejder har man brug for en bred vifte af færdigheder. Man skal kunne benytte de mest gængse computerprogrammer til kontorbrug – som oftest Microsoft Office-pakken som bl.a. indeholder tekstprogrammet Word, regnearksprogrammet Excel, præsentationsprogrammet PowerPoint og emailprogrammet Outlook. Kursus i kommunikation og Microsoft Office-pakken, Office kursusDerudover skal man som kontormedarbejder også kunne beherske Microsoft Office 365, som bl.a. er ovenstående programmer i en online-version og filhåndtering/online-fællesdrev.

Værktøjerne bruges til at udveksle informationer, budskaber og meddelelser mellem personer eller grupper (kommunikation), og af den grund kombinerer vi læring af computerprogrammerne i Microsoft Office-pakken med læring i kommunikation på dette 6 ugers Office-kursus til ledige. Kurset giver dig derfor også akademifaget Kommunikation i Praksis og du har mulighed for at gå til eksamen og opnå 10 ECTS point.

Der er klassebaseret undervisning 5 dage om ugen i alle 6 uger, certificerede og erfarne undervisere med branchekendskab, samt tilknyttede jobkonsulenter med stort virksomhedsnetværk.

Office-pakken kursus, Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Microsoft, Windows

Godkendt på den nationale positivliste

Kurset er godkendt på den nationale positivliste for kurser til ledige med kursusnummer 37477 og under erhvervsgruppen; kontor, administration, regnskab og finans.
Listetitel: Kommunikation i praksis.
Det betyder, at du kan få din a-kasse til at betale for dette kommunikationskursus, hvis du er berettiget til 6 ugers jobrettet uddannelse via en AR237-blanket. Blanketten kan du få ved at ringe til os på 7027 2784.

Godkendt på den regionale positivliste

Kurset er godkendt på den regionale positivliste for kurser til ledige med listenummer 52 for Hovedstaden og 167 for Sjælland.
Listetitel: Kommunikation i praksis.
Det betyder, at du kan søge dit jobcenter om at få dette kommunikationskursus bevilget, således at de betaler for dit kursus.

Evalueringer af kurset

”Det var et særdeles godt kursus – meget brugbart – både i hverdagen og ved mine fremtidige jobansøgninger. Jeg har allerede anbefalet jeres kurser vidt og bredt”
Lilian, tidligere kursist

Fremtidens kontormedarbejder
6 ugers kursus for ledige
Bliv opdateret på det nyeste inden for bl.a. Microsoft Office og Windows
Startdato
8/1 2018
Slutdato
16/2 2018
Kviknummer
LANDSDÆKKENDE POSITIVLISTE: kursusnummer 37477, erhvervsgruppen; kontor, administration, regnskab og finans. REGIONAL POSITIVLISTE: listenummer 52 for Hovedstaden, listenummer 167 for Sjælland, på side 25 for Vestjylland
Startdato
19/2 2018
Slutdato
4/4 2018
Kviknummer
LANDSDÆKKENDE POSITIVLISTE: kursusnummer 37477, erhvervsgruppen; kontor, administration, regnskab og finans. REGIONAL POSITIVLISTE: listenummer 52 for Hovedstaden, listenummer 167 for Sjælland, på side 25 for Vestjylland

Indhold

Windows

  • Introduktion til operativsystemet og brugergrænsefladen Windows 10
  • Gennemgang af kontrolpanel
  • Gennemgang af netværk (hvordan du kommer på internettet)
  • Grundlæggende gennemgang af installation af programmer

Microsoft Office

  • Introduktion til MS Office 2016
    • Fælles funktioner, startskærm, genvejsmenu, genvejstaster, dokumentegenskaber, indstillingsmuligheder

Word

  • Introduktion til Word
  • Gennemgang af grundlæggende funktioner
    • Åbn, opret, gem et dokument, skabeloner, afsnit, linjer, skrifttype, skriftstørrelse m.v.
  • Gennemgang af mere avancerede funktioner
    • Indrykning, tabulering, indsæt og formater billeder, tekstombrydning, sidehoveder og sidefødder m.v.

Excel

  • Introduktion til Excel
  • Gennemgang af grundlæggende funktioner
    • Åbn, opret, gem en projektmappe, formellinjen, indtastning af værdier m.v.
  • Gennemgang af mere avancerede funktioner
    • Diagrammer, filtrering, pivotabeller m.v.

PowerPoint

  • Introduktion til PowerPoint
  • Gennemgang af grundlæggende funktioner
    • Åbn, opret, gem en præsentation, diagrammer, billeder m.v.
  • Gennemgang af mere avancerede funktioner
    • Slidemaster, designtemaer, animatiober, lyd m.v.

Outlook

  • Introduktion til Outlook
  • Gennemgang af grundlæggende funktioner
    • Indbakken, læs, slet, besvar, videresend, opret en mail m.v.
  • Gennemgang af mere avancerede funktioner
    • Kalender, aftaler, påmindelser, adressekartotek m.v.

Kommunikation i Praksis

  • Introduktion til Kommunikation i Praksis
  • Grundlæggende kommunikationsteori
    • Fem grundantagelser om kommunikation
    • Synsvinkler og modeller
  • Dialogbaseret kommunikation
    • Nonverbal kommunikation (mimik, tonefald, kropssprog m.v.)
    • Samtaleværktøjer (spørgsmålstyper, aktiv lytning m.v.)
    • Fra konflikt til forståelse – om dialoger (konflikttyper, konflikthåndtering, kommunikation mellem kulturer m.v.)
  • Organisationskommunikation
    • Massekommunikation (skriftlig og digital kommunikation, målgruppe, budskab m.v.)
    • Møder og forhandling
    • Kommunikation på skrift
    • Mundtlig præsentation
    • Webkommunikation (digital kommunikation, visuel kommunikation, blikfang, farver m.v.)
  • Mulighed for eksamen i Kommunikation i Praksis, 10 ECTS point

Kursus i kommunikation og Microsoft Office-pakken - Officekursus

Sådan tilmelder du dig

Tilmeld dig her og lav en uforpligtende forhåndsreservation, så kontakter dig vi dig efterfølgende.

Du er også velkommen til at kontakte os på 7027 2784 eller kurser@itucation.dk, så hjælper vi dig videre.

Anbefalede forudsætninger

  • Erfaring i brugen af pc’ere og er internetbruger
  • Gerne erfaring med MS Office-pakken
  • Selvlært, motiveret med ambitioner om at arbejde på kontor eller inden for administration
  • Positiv, motiveret og en teamplayer

Hvorfor vælge dette kursus i Office-pakken og kommunikation?

  • En aktuel it‐uddannelse i kompetencer, som virksomhederne efterspørger
  • Markedets bedste undervisere, certificerede og med erfaring som konsulenter og undervisere
  • Adgang til ny teknologi, nye pc’ere og spændende og professionelt læringsmiljø
  • Undervisning i Symbion Science Park, hvor over 100 virksomheder bor. Rig mulighed for at netværke
  • Gratis parkering og i gåafstand fra Ryparken station. Mulighed for at købe mad i kantinen
  • 62 % går i arbejde efter endt kursus jvf. kursistundersøgelse pr. okt 2012

Kursusform

Du vil modtage klassebaseret undervisning mellem kl. 09.00 og 15.00. Den ugentlige undervisning er på i alt 30 lektioner. Og underviseren vil lægge vægt på, at der veksles mellem teori og praktiske øvelser. Der er egen pc til rådighed under hele forløbet.

Hjemmearbejde

Du skal beregne ca. 5 timers hjemmearbejde om ugen.

Kursusmateriale

Kursusmaterialet er primært på dansk. Der er enkelte tekster på engelsk.

Kurset henvender sig særligt til

Kurset i MS Office-pakken og kommunikation er åbent for alle, men er særligt rettet mod jobsøgende.

Pris

Pris pr uge 3.910,33,- ekskl. moms. Hvis du er ledig og opfylder kravene afholder jobcenteret udgiften

Start

Fremtidens kontormedarbejder
6 ugers kursus for ledige
Bliv opdateret på det nyeste inden for bl.a. Microsoft Office og Windows
Startdato
8/1 2018
Slutdato
16/2 2018
Kviknummer
LANDSDÆKKENDE POSITIVLISTE: kursusnummer 37477, erhvervsgruppen; kontor, administration, regnskab og finans. REGIONAL POSITIVLISTE: listenummer 52 for Hovedstaden, listenummer 167 for Sjælland, på side 25 for Vestjylland
Startdato
19/2 2018
Slutdato
4/4 2018
Kviknummer
LANDSDÆKKENDE POSITIVLISTE: kursusnummer 37477, erhvervsgruppen; kontor, administration, regnskab og finans. REGIONAL POSITIVLISTE: listenummer 52 for Hovedstaden, listenummer 167 for Sjælland, på side 25 for Vestjylland

Sted

KEA - Københavns Erhvervsakademi logo

Kurset udbydes på vegne af KEA.
Undervisningen foregår hos itucation i Symbion Science Park, Fruebjergvej 3, 2100 København Ø.

Tilmelding og spørgsmål til kurset

Email: kurser@itucation.dk

Tlf. nr. 7027 2784

Måske er dette kursus noget for dig?

Startdato
8/1 2018
Slutdato
16/2 2018
Kviknummer
LANDSDÆKKENDE POSITIVLISTE: Listetitel; Regneark til økonomistyring, kursusnummer 37526, erhvervsgruppen; akademisk arbejde. REGIONAL POSITIVLISTE: Listenummer 142 for Hovedstaden, på side 70 for Nordjylland, på side 52 for Østjylland
Startdato
19/2 2018
Slutdato
4/4 2018
Kviknummer
LANDSDÆKKENDE POSITIVLISTE: Listetitel; Regneark til økonomistyring, kursusnummer 37526, erhvervsgruppen; akademisk arbejde. REGIONAL POSITIVLISTE: Listenummer 142 for Hovedstaden, på side 70 for Nordjylland, på side 52 for Østjylland

Startdato
8/1 2018
Slutdato
16/2 2018
Kviknummer
LANDSDÆKKENDE POSITIVLISTE: kursusnummer 37607, erhvervsgruppen; salg, indkøb og markedsføring. REGIONAL POSITIVLISTE: listenummer 171 for Hovedstaden, på side 75 for Nordjylland, på side 1 for Østjylland, på side 26 for Vestjylland
Startdato
19/2 2018
Slutdato
4/4 2018
Kviknummer
LANDSDÆKKENDE POSITIVLISTE: kursusnummer 37607, erhvervsgruppen; salg, indkøb og markedsføring. REGIONAL POSITIVLISTE: listenummer 171 for Hovedstaden, på side 75 for Nordjylland, på side 1 for Østjylland, på side 26 for Vestjylland


Udarbejdet af Constant Solutions - Sitemap