Fremtidens kontormedarbejder

Styrk dine kompetencer i kommunikation og Microsoft Office-pakken

Lær de vigtigste færdigheder, som du skal bruge for at blive fremtidens kontormedarbejder

» Kommunikation i praksis inkl. Office-pakken (Hent kursusbeskrivelsen som pdf)

I de fleste stillinger som kontormedarbejder har man brug for en bred vifte af færdigheder. Man skal kunne benytte de mest gængse computerprogrammer til kontorbrug – som oftest Microsoft Office, der bl.a. indeholder tekstprogrammet Word, regnearksprogrammet Excel, præsentationsprogrammet PowerPoint og emailprogrammet Outlook.

Derudover skal man som kontormedarbejder også kunne beherske Microsoft Office 365, som bl.a. er ovenstående programmer i en online-version og filhåndtering/online-fællesdrev.

Værktøjerne bruges til at udveksle informationer, budskaber og meddelelser mellem personer eller grupper (kommunikation), og af den grund kombinerer vi læring af computerprogrammerne i Microsoft Office med læring i kommunikation på dette 6 ugers Office-kursus til ledige. Du får praktisk hands-on erfaring med PowerPoint, Word, Excel og Outlook, så du er klar til at arbejde med programmerne i dit næste job.

Kurset i kommunikation og Office-pakken giver dig derfor også akademifaget Kommunikation i Praksis og du har mulighed for at gå til eksamen og opnå 10 ECTS point.

Mulighed for sparring med Karrierecoach

Itucations Karrierecoach står til rådighed under kurset, hvilket betyder, at du har mulighed for at sparre om dine fremtidsudsigter, ansøgning, CV og samtaleteknik. Vores Karrierecoach kommer ligeledes ind på kurset og holder et inspirerende oplæg om arbejdsmarkedet.

Itucation har samtidig en virksomhedskonsulent ansat, der arbejder med at matche ledige stillinger med vores kursister.

Kommende holdopstart

København:

  • 12. august – 20. september 2019
  • 23. september – 1. november 2019
Tilmeld dig kurset
Lav en uforpligtende forhåndstilmelding, så kontakter vi dig for nærmere vejledning.
    Læs vores privatlivspolitik her.
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Kursets indhold

Windows & Microsoft Office-pakken

Windows & Microsoft Office-pakken

Du bliver introduceret til brugergrænsefladen i Windows 10, samt MS Office 2016. Dertil vil du modtage undervisning i de væsentligste funktioner, som eksempelvis kontrolpanel, netværk, indstillingsmuligheder, samt genvejsmenu og -taster.

Microsoft Word

Microsoft Word

Du lærer de grundlæggende funktioner i Word, som eksempelvis skabeloner, afsnit, skrifttyper, skriftstørrelser m.m. Herudover vil du også opnå kendskab til mere avancerede funktioner, såsom tabulering, billedeformatering, tekstombrydning, sidehoveder og -fødder.

Microsoft Excel

Microsoft Excel

Du bliver bl.a. undervist i hvordan du opretter, åbner og gemmer en projektmappe. Samtidig opnår du grundig viden i formellinjen, diagrammer, filtrering, pivottabeller m.m.

Microsoft Outlook

Microsoft Outlook

Du lærer mailprogrammets vigtigste funktioner. Eksempelvis opnår du grundig kendskab til indbakken og hvordan du læser, besvarer og videresender en mail. Samtidig vil du modtage undervisning i oprettelse af mail, kalender, aftaler, adressekartotek, påmindelser m.v.

Microsoft PowerPoint

Microsoft PowerPoint

Du bliver introduceret til de grundlæggende funktioner i PowerPoint, såsom hvordan du opretter diagrammer og billeder, samt hvordan du åbner og gemmer en præsentation. Derudover vil du lære om designtemaer, slidemaster, animationer, lyd m.m.

Kommunikation

Kommunikation

Du lærer grundlæggende kommunikationsteori, og gennem øvelser får du mulighed for at øve teori i praksis sammen med Office-pakken. Du går fra kurset med grundig viden om dialogbaseret kommunikation, web- og organisationskommunikation, konflikthåndtering, samtaleværktøjer m.v.

Godkendt på national positivliste

Kommunikation, Microsoft Office inkl. Word, PowerPoint, Excel og Outlook. Kurser for ledige.Kurset er godkendt på den nationale positivliste for 6 ugers jobrettet uddannelse, som kan søges via a-kassen. Kontakt os på 7027 2784 eller på kurser@itucation.dk for at få en AR237-blanket til tilmelding.

Kurset i Kommunikation i praksis har kursusnummer 37477 på den landsdækkende positivliste. Listetitel: Kommunikation i praksis.

Godkendt på regional positivliste

Kurset er ligeledes godkendt på den regionale positivliste for 6 ugers kurser til ledige, som kan søges vi dit jobcenter. Kontakt os, hvis du har spørgsmål til hvordan du søger dit jobcenter om dette kursus i kommunikation. Listenummer 429 på regional positivliste for Hovedstaden og 212 for Sjælland.

Praktiske informationer

Nedenfor finder du mere information om kurset i kommunikation inkl. Word, PowerPoint, Outlook og Excel. Du skal blot klikke på de enkelte overskrifter for at få mere at vide om det specifikke emne.

Hvis du ikke får besvaret dit spørgsmål, så er du velkommen til at kontakte os på tlf. 7027 2784.

Sådan tilmelder du dig

Tilmeld dig i boksen til højre og lav en uforpligtende forhåndsreservation, så kontakter dig vi dig efterfølgende.

Du er også velkommen til at kontakte os på 7027 2784 eller kurser@itucation.dk, så hjælper vi dig videre.

Mulighed for eksamen

Modulet Kommunikation i praksis er et akademifag på 10 ECTS point og hentet fra akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling. Modulet udbydes på vegne af Københavns Erhvervsakademi, KEA, under Lov om Åben Uddannelse.

Modulet kan afsluttes med en eksamen.

Forudsætninger for deltagelse

  • Erfaring i brugen af PC’er og er internetbruger

  • Erfaring med Microsoft Office

  • Selvlært, motiveret med ambitioner om at arbejde med kommunikation

  • Positiv, motiveret og en teamplayer

  • Adgangskravet er en relevant erhvervsuddannelse, en gymnasiel uddannelse eller uddannelse på tilsvarende niveau, samt mindst 2 års relevant erhvervserfaring.

Kursusform

  • Du vil modtage klasseundervisning alle 5 dage om ugen fra kl. 09.00 til 15.00.

  • Den ugentlige undervisning er på i alt 30 lektioner. Undervisningen veksler mellem teori og praktiske øvelser.

  • Der er egen pc, samt undervisningsmateriale til rådighed under hele forløbet.

Hjemmearbejde

Du skal beregne 2-3 timers hjemmearbejde om ugen.

Kursusmateriale

På kommunikationskurset inkl. Office-pakken (Excel, Word, PowerPoint og Outlook) er kursusmaterialet på dansk.

Pris

Hvis du som ledig har fået bevilliget uddannelse af din a-kasse eller dit jobcenter, afholder a-kassen/jobcentret udgiften på DKK 4.068,45,- pr. uge, og du kan oppebære dine dagpenge i uddannelsesperioden.

Den samlede pris for dette 6 ugers kursus er DKK 24.410,70,-

Sted

Kurset udbydes på vegne af KEA.KEA - Kurser for ledige

Undervisningen foregår hos Itucation i Symbion Science Park,
Fruebjergvej 3
2100 København Ø.

Vi har altid gratis parkering, og kommer du med offentlig transport, så ligger Ryparken station i gåafstand fra adressen.

Jobmuligheder

Her kan du finde en oversigt over aktuelle ledige jobs via Jobnet.dk, som kan være relevante for dig med nogle af de kompetencer, du tilegner dig via dette kursus.

» Se ledige jobs her