Fremtidens kontormedarbejder skal også kunne formidle

På kurset Fremtidens kontormedarbejder får du en grundig introduktion til Office-pakken og du bliver således klædt på til at arbejde med Word, Excel, PowerPoint og Outlook i din hverdag. Men det er ikke længere nok at kunne rette i et Excel-ark eller læse korrektur i et Word-dokument. Fremtidens kontormedarbejder skal i langt højere grad være formidler og kunne tage ansvar for organisationens kommunikation. Du skal som kontormedarbejder være i stand til at kommunikere budskabet, som ligger i regnearket eller rapporten, på en måde så målgruppen kan forstå det. Det giver kontormedarbejderen nye udfordringer, men åbner samtidigt også op for nye, spændende muligheder i hverdagen. Lad os klæde dig på til at gribe fremtidens muligheder.
Fremtidens kontormedarbejder. Kommunikation og Microsoft Office-pakken

I akademifaget Kommunikation i Praksis får du de kommunikationsværktøjer, som gør dig i stand til at effektivisere og styrke organisationens kommunikation. Samtidig vil du, som leder efter nyt job, kunne bruge de nye kompetencer i jobsøgningen. I stedet for at spørge andre om input til din jobansøgning, bliver du i stand til selv at analysere og forbedre den.

Fremtidens kontormedarbejder. Kommunikation og Microsoft Office-pakkenPå kurset gennemgår vi de mange forskellige kommunikationsdiscipliner og du får en teoretisk baggrundsviden, som gør dig i stand til at analysere kommunikation og komme med konkrete forslag til, hvordan den kan forbedres. Kurset sigter i høj grad mod en praktisk anvendelighed rettet mod Office-pakken, så du finder glæden og succesen ved at arbejde med de nye områder i hverdagen.

Du lærer bl.a. hvordan man tilpasser kommunikationen til forskellige kanaler – det der kaldes versionering – så du får størst mulig gennemslagskraft hos modtageren. Det der virker i en rapport med fagfolk som målgruppe, skal versioneres, hvis det også skal formidles til andre målgrupper. Vi kommer ind på målgruppeanalyse og forskellige skriftlige og mundtlige genrer – hele tiden med blik for det praktiske.

Du får mulighed for at styrke dine evner inden for skriftlig kommunikation (Word), men også inden for mundtlig præsentationsteknik (PowerPoint). Vi arbejder med teorien i praktiske øvelser inden for Office-pakken, så det kommunikationsfaglige og det IT-faglige går hånd i hånd. Kommunikation i Praksis vil ikke bare styrke dit CV og chancer for at finde nyt arbejde, faget vil også gøre det nemmere for dig at få succes i jobbet.

Kurset i kommunikation og Microsoft Office

Vi udbyder kurset ”Kommunikation i praksis – Fremtidens kontormedarbejder” som 6 ugers kursus for ledige.
Som ledig har du mulighed for at søge din a-kasse eller dit jobcenter om at få kurset bevilget. Kontakt os for nærmere information og vejledning.

Ønsker du at læse mere om kurset, klik her.

Du er velkommen til at kontakte os på tlf. 7027 2784 eller kurser@itucation.dk.

Camilla-itucation- bestil et kursus
Skrevet af Camilla Hansen