Fremtidens receptionist/hotelmedarbejder

Lær at arbejde med hotelbooking og kommunikation, så du kan udvikle og styrke dine kompetencer inden for hotel- og turistbranchen

Få de essentielle færdigheder inden for hospitality, så du kan arbejde som receptionist/hotelmedarbejder

» Fremtidens receptionist/hotelmedarbejder inkl. hotelbooking & sociale medier (Hent kursusbeskrivelsen som pdf)

Frontmedarbejdere og receptionister spiller en vigtig rolle for hotellerne, da de bidrager til at servicere og skabe tilbagevendende kunder. På dette kursus opnår du derfor netop de kvalifikationer, som branchen efterspørger, herunder bl.a. servicering og betjening af gæster, kommunikation, samt hotelbookingsystemer og hvordan disse benyttes til betjening af gæster m.m.

På kurset bliver du undervist i PMS-system (Property Management System), samt hvordan du anvender hotelsystemet i dit daglige arbejde i hotelbranchen. Du får kendskab og erfaring med den digitale rejsebranche, herunder bl.a. Online Travel Agency (OTA), og samtidig lærer du hvordan hoteller prissætter og allokerer værelser gennem Channel Management systemer.

Du bliver undervist i konflikthåndtering, kundeservice, salg, kundeadfærd og kommunikation – både offline og online. I forlængelse heraf får du kompetencer inden for online kommunikation og sociale medier, så du herigennem kan kommunikere effektivt med hotellets kunder og skabe engagement. På kurset får du hands-on erfaring med bl.a. hotelbookingsystemerne, Facebook, Google Ads, Outlook og Word, så du er klædt på til at arbejde med disse programmer i dit næste job.

Dette kursus i hospitality giver dig også akademifaget Kommunikation i Praksis, som giver dig muligheden for at gå til eksamen og få 10 ECTS point.

Mulighed for sparring med Karrierecoach

Under kurset står Itucations Karrierecoach står til rådighed, hvilket betyder, at du har mulighed for at sparre om dine fremtidsudsigter, CV og ansøgning. Vores Karrierecoach kommer også forbi kurset og holder et inspirerende oplæg om arbejdsmarkedet.

Derudover har Itucation også en virksomhedskonsulent ansat, der arbejder med at matche ledige stillinger med vores kursister.

Kommende holdopstart

København:

  • 17. august – 25. september 2020 Fremmøde eller online kursus
  • 28. september – 6. november 2020 Fremmøde eller online kursus
Tilmeld dig kurset
Lav en uforpligtende forhåndstilmelding, så kontakter vi dig for nærmere vejledning.
    Læs vores privatlivspolitik her.
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Kursets indhold

Kommunikation

Kommunikation

Du lærer verbal og nonverbal kommunikation med fokus på formidling og salg af branchens ydelser. Dertil lærer du dialogbaseret kommunikation, kommunikationsteorier og -modeller, samtaleværktøjer, samt online kommunikation ved hjælp af instant messaging m.v.

Property Management System

PMS-systemer (Property Management System)

På kurset opnår du kompetencer og hands-on erfaring med PMS-systemer. Du lærer hvordan du anvender systemet til reservation af hotelværelser, tjek af ledighed og belægning, samt håndtering af ind- og udtjekning. Et PMS-system er et internt hotelsystem, som du lærer at anvende til den daglige administration.

Kundeservice

Kundeservice

Du får dybdegående kendskab til aktiv lytning og spørgeteknik, så du kan medvirke til at gæsterne føler sig hørt og godt behandlet. Derudover bliver du undervist i målgruppeorientering, konflikthåndtering, samt kommunikationens dynamiske processer både ift. gæstens synspunkt og din rolle, som frontmedarbejder.

Sociale medier og SEO/SEM

Sociale medier & SEO/SEM

Du får erfaring med søgemaskine-optimering (SEO) og betalt annoncering (SEM), så du kan sælge overnatninger og skabe opmærksomhed via Google. Samtidig lærer du hvordan du opretter og administrerer hotellets Facebookside ved at skrive interessevækkende opslag vha. effektiv webkommunikation (identifikation af kommunikationsmål og -budskaber).

Salgspsykologi - Hospitality

Salgspsykologi

Du bliver undervist i kundebetjening, samt identifikation af kundemål og -motiver. Samtidig opnår du kompetencer og erfaring med kundeadfærd og de psykologiske processer, så du ved hvordan du kan tilpasse egen adfærd og kommunikation til forskellige kundetyper.

Microsoft Word og Outlook

Word & Outlook

På kurset opnår du kendskab til Outlook og Word – to centrale programmer, som du bl.a. kan bruge til skriftlig kommunikation. I Word lærer du bl.a. at lave tekstombrydning, billedeformatering m.m. I Outlook bliver du undervist i adressekartotek, kalender, samt oprettelse af mails og aftaler.

 

Godkendt på national positivliste

Kommunikation, Microsoft Office inkl. Word, PowerPoint, Excel og Outlook. Kurser for ledige.Hospitality-kurset er godkendt på den nationale positivliste for 6 ugers jobrettet uddannelse og kan derfor søges gennem a-kassen. Kontakt os på 7027 2784 eller på kurser@itucation.dk for at få en AR237-blanket til tilmelding.

Kurset har kursusnummer 37477 på den landsdækkende positivliste. Listetitel: Kommunikation i praksis.

Godkendt på regional positivliste

Kurset er ligeledes godkendt på den regionale positivliste for 6 ugers kurser til ledige og derfor kan kurset også søges via dit jobcenter. Kontakt os, hvis du har spørgsmål til hvordan du søger dit jobcenter om dette kursus i kommunikation. Kurset er godkendt på følgende regionale positivlister:

  • Hovedstaden: nr. 7 + nr. 3 (online)
  • Sjælland: nr. 3 (online)
  • Nordjylland: side 1
  • Østjylland: side 33
  • Vestjylland: side 18
  • Bornholm: nr. 3 (online)
Praktiske informationer

Nedenfor finder du mere information om kurset Kommunikation i praksis inkl. hotelreservation og sociale medier. Du skal blot klikke på de enkelte overskrifter for at få mere at vide om det specifikke emne.

Du er altid velkommen til at kontakte os på tlf. 7027 2784, hvis du ikke har fået besvaret dit spørgsmål.

Sådan tilmelder du dig (helt uforpligtende)

Tilmeld dig i boksen til højre og lav en uforpligtende forhåndsreservation, så kontakter dig vi dig efterfølgende.

Du er også velkommen til at kontakte os på 7027 2784 eller kurser@itucation.dk, så hjælper vi dig videre.

Mulighed for eksamen

Hospitality-kurset bygger på modulet Kommunikation i praksis – dette er et akademifag på 10 ECTS point, som er hentet fra akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling. Modulet udbydes på vegne af Københavns Erhvervsakademi, KEA, under Lov om Åben Uddannelse.

Modulet kan afsluttes med en eksamen.

Forudsætninger for deltagelse

  • Erfaring i brugen af PC’er og er internetbruger

  • Selvlært og med ambitioner om at arbejde inden for hotel- og turistbranchen

  • Positiv, serviceminded og en teamplayer

  • Adgangskravet er en relevant erhvervsuddannelse, en gymnasiel uddannelse eller uddannelse på tilsvarende niveau, samt mindst 2 års relevant erhvervserfaring.

Kursusform

  • Du vil modtage klasseundervisning alle hverdage fra kl. 09.00 til 15.00.

  • Den ugentlige undervisning er på i alt 30 lektioner. Undervisningen veksler mellem teori og praktiske øvelser.

  • Der er undervisningsmateriale og egen pc til rådighed under hele forløbet.

Hjemmearbejde

Du skal beregne 2-3 timers hjemmearbejde om ugen.

Kursusmateriale

På Hospitality-kurset inkl. hotelreservation og SoMe er kursusmaterialet primært på dansk.

Pris

Hvis du som ledig har fået bevilliget uddannelse af din a-kasse eller dit jobcenter, afholder a-kassen/jobcentret udgiften på DKK 4.149,82,- pr. uge, og du kan oppebære dine dagpenge i uddannelsesperioden.

Den samlede pris for dette 6 ugers kursus er DKK 24.898,92,-

Sted

Kurset udbydes på vegne af KEA.KEA - Kurser for ledige

Undervisningen foregår hos Itucation,
Svanevej 22
2400 København NV.

Vores adresse ligger 5 minutters gang fra Nørrebro station (S-tog og Metro/Cityring).

Jobmuligheder

Her kan du finde en oversigt over aktuelle ledige jobs via Jobnet.dk, som kan være relevante for dig med nogle af de kompetencer, du tilegner dig via dette kursus.

» Se ledige jobs her

Online kursus -Fjernundervisning med fasttilknyttet underviser

Vores virtuelle fjernundervisning kan bestå af en blanding af live-sessioner, videooplæg, gruppeøvelser samt live Q&A sessioner med status og opsamling på dagens emner. Du vil få adgang til slides og undervisningsmateriale, som du kan downloade og beholde. Din underviser vil være ”tilstedeunder alle live-sessioner, men han/hun kan ligeledes hjælpe dig med evt. opgaver og spørgsmål via mail og tlf.

Endvidere har du også stadig mulighed for at benytte tilbuddet om sparring med vores karrierecoach. Du kan sparre om CV, ansøgninger, samtaleteknik m.m. Selve sparringen vil foregår via mail, tlf. og Skype.