KURSER FOR LEDIGE

Bookingsystemer & Sociale Medier – Kommunikation i Praksis

Receptionister og/eller frontdeskmedarbejdere spiller en yderst central rolle for virksomher i bl.a. servicebranchen. På dette kursus opnår du netop de kvalifikationer, som branchen efterspørger lige nu, herunder servicering af kunder, IT-systemer og kommunikation – online såvel som offline.

I løbet af de 6 uger bliver du undervist i PMS-systemer (Property Management System) samt hvordan du anvender disse i dit daglige arbejde med dokumenthåndtering og administration. Du opnår kendskab til den digitale rejsebranche (bl.a. OTA – Online Travel Agency), og lærer hvordan hoteller prissætter og allokerer værelser gennem Channel Management systemer.

Kurset er et akademifag, som udbydes i samarbejde med Cphbusiness, og du vil derfor opnå 10 ECTS, ved en bestået eksamen.

Tilmeld dig kurset her

Få de essentielle færdigheder inden for hospitality, så du kan arbejde som frontdeskmedarbejder

Du bliver undervist i konflikthåndtering, kundeservice, salg, kundeadfærd og kommunikation – både offline og online. I forlængelse heraf får du kompetencer indenfor online kommunikation og sociale medier, så du herigennem kan kommunikere effektivt med kunder og skabe engagement. På kurset får du hands-on erfaring med bl.a. bookingsystemer, Facebook, Google Ads, Outlook og Word, så du er klædt på til at arbejde med disse programmer i dit næste job.

Kurset Bookingsystemer & Sociale Medier – Kommunikation i Praksis klæder dig på til en vifte af jobs inden for reception, turisme og hospitality. Efter kurset får nogen job i store organisationer, hvor arbejdsopgaverne er specialiserede, mens andre får arbejde i mindre virksomheder, hvor arbejdsopgaverne ofte har større spændvidde. Emnerne fra kurset anvendes i samspil med andre faglige specialer og erfaringer, som deltageren havde inden kurset.

Information & pris

Dato for opstart:Kontakt os for at høre nærmere

Sted:København eller online

Sprog:Dansk

Undervisning: 5 dage om ugen

ECTS-point:10

Pris for ansøgere: Gratis for dig som ledig, såfremt du opfylder kravene for 6 ugers jobrettet uddannelse gennem jobcenter eller a-kasse

Pris for jobcenter & A-kasse:Kr. 27.240,30 (ex. moms)

Kursets indhold

Disse kompetencer kan du tage med fra dette kursus

Kommunikation

Kommunikation

Du lærer verbal og nonverbal kommunikation med fokus på formidling og salg af branchens ydelser. Dertil lærer du dialogbaseret kommunikation, kommunikationsteorier og -modeller, samtaleværktøjer, samt online kommunikation ved hjælp af instant messaging m.v.

PMS-systemer (Property Management System)

PMS-systemer (Property Management System)

På kurset opnår du kompetencer og hands-on erfaring med PMS-systemer. Du lærer hvordan du anvender systemet til reservation af hotelværelser, tjek af ledighed og belægning, samt håndtering af ind- og udtjekning. Et PMS-system er et internt system, som du lærer at anvende til den daglige administration.

Kundeservice

Kundeservice

Du får dybdegående kendskab til aktiv lytning og spørgeteknik, så du kan medvirke til at gæsterne føler sig hørt og godt behandlet. Derudover bliver du undervist i målgruppeorientering, konflikthåndtering, samt kommunikationens dynamiske processer både ift. gæstens synspunkt og din rolle, som frontdeskmedarbejder.

Sociale Medier (SoMe) - herunder facebook

Sociale Medier & SEO/SEM

Du får erfaring med søgemaskine-optimering (SEO) og betalt annoncering (SEM), så du kan sælge og skabe opmærksomhed for virksomheden via Google. Samtidig lærer du hvordan du opretter og administrerer virksomheders og hotellers Facebookside ved at skrive interessevækkende opslag vha. effektiv webkommunikation (identifikation af kommunikationsmål og -budskaber).

Salgspsykologi

Salgspsykologi

Du bliver undervist i kundebetjening, samt identifikation af kundemål og -motiver. Samtidig opnår du kompetencer og erfaring med kundeadfærd og de psykologiske processer, så du ved hvordan du kan tilpasse egen adfærd og kommunikation til forskellige kundetyper.

Microsoft Word

Microsoft Word & Outlook

På kurset opnår du kendskab til Outlook og Word – to centrale programmer, som du bl.a. kan bruge til skriftlig kommunikation. I Word lærer du bl.a. at lave tekstombrydning, billedformatering m.m. I Outlook bliver du undervist i adressekartotek, kalender, samt oprettelse af mails og aftaler.

Mulighed for karrierecoach

På dette kursus står Itucations Karrierecoach til rådighed, hvilket betyder, at du har mulighed for at sparre om dine fremtidsudsigter, ansøgning, CV og samtaleteknik.

Itucation har samtidig en virksomhedskonsulent ansat, der arbejder med at matche eventuelle praktikforløb og ledige stillinger med vores kursister.

Frederik_farver_rund

Hvem er kurset til?

Kurset er for dig, hvis du:

  • ønsker at styrke dine kompetencer inden for kommunikation – med særligt fokus på hospitality-branchen
  • har lyst til at arbejde i reception, inden for turisme og hospitality, med styring af events mm.
  • Har en relevant erhvervsuddannelse, en gymnasiel uddannelse eller uddannelse på samme niveau samt min. 2 års erhvervserfaring

 

Kurset henvender sig fortrinsvist til ledige. Opfylder du kravene for 6 ugers jobrettet uddannelse til ledige, så er det ganske gratis for dig at deltage.

 

Så nemt er det

Vi hjælper dig trygt igennem processen fra start til slut, og sørger for at du får de rigtige informationer tilsendt.

1
Find dit kursus
Vores hjemmeside giver dig et overblik over vores kurser. Her vælger du det kursus, som bedst appellerer til dig.
2
Uforpligtende tilmelding
Du laver en uforpligtende tilmelding. Herefter ringer vi til dig for at sikre, at kurset matcher dine fremtidsplaner.
3
Søg via a-kasse eller jobcenter
Vi sender relevante dokumenter, som gør det så nemt som muligt, at søge kurset hos a-kasse eller jobcenter.
4
Start på kurset
Når ansøgningen er godkendt, er du klar til at starte på kurset, og til at få nye kompetencer med videre i din karriere.
Søren Metzsch

Mød din uddannelsesleder

Søren Metzsch

Søren er medstifter af Itucation og har mere end 15 års erfaring med opkvalificering af ledige, og har undertiden haft roller som både underviser, konsulent og uddannelsesleder. Han har arbejdet med IT siden midten af 1990’erne og har dermed stor indsigt i branchen. 

Derudover har Søren et godt kendskab til målgruppen samt et stort netværk ind i såvel jobcentre som A-kasser. Vores kurser er derfor altid relevante i forhold til de behov, der efterspørges i erhvervslivet. Dette sikrer, at du som kursist, får de mest brugbare kompetencer med dig.

Det siger vores kursister

Samarbejdspartner

cphbusinees

Dette kursus er en del af akademiuddannelsen Kommunikation og formidling, og udbydes af erhvervsakademiet Copenhagen Business Academy. Læs mere om Copenhagen Business Academy på deres hjemmeside.

Godkendt på national positivliste

Kurset er godkendt på den nationale positivliste for 6 ugers jobrettet uddannelse, som kan søges via a-kassen. Kontakt os på 7027 2784 eller på kurser@itucation.dk for at få en AR237-blanket til tilmelding.

Kurset har kursusnummer 37477 på den landsdækkende positivliste. Listetitel: Kommunikation i praksis

Godkendt på regional positivliste

Kurset er ligeledes godkendt på den regionale positivliste for 6 ugers kurser til ledige og derfor kan kurset også søges via dit jobcenter. Kontakt os, hvis du har spørgsmål til hvordan du søger dit jobcenter om dette kursus i kommunikation.

For at se listetitler og listrenumre, kan du klikke på nedenstående knap, hvor du vil blive sendt over til vores oversigtark.

Sådan tilmelder du dig (helt uforpligtende)

Du har mulighed for at lave en uforpligtende forhåndsreservation i formularen herunder, så kontakter dig vi dig efterfølgende.

Du er også velkommen til at kontakte os på 7027 2784 eller kurser@itucation.dk, så hjælper vi dig videre.

Forudsætninger for deltagelse

  • Erfaring i brugen af PC’er og er internetbruger
  • Selvlært og med ambitioner om at arbejde som frontdeskmedarbejder
  • Positiv, serviceminded og en teamplayer
  • Har en relevant erhvervsuddannelse, en gymnasiel uddannelse eller uddannelse på samme niveau samt min. 2 års erhvervserfaring

Hjemmearbejde

Du skal beregne 2-3 timers hjemmearbejde om ugen.

Pris

Den samlede pris for dette 6 ugers kursus er:

kr. 27.240,30 (ex. moms) / Ugepris: kr. 4.540,05 (ex. moms)

Kursusform

Fremmøde:

  • Du vil modtage klasseundervisning alle hverdage fra kl. 09.00 til 15.00
  • Den ugentlige undervisning er på i alt 30 lektioner, og undervisningen veksler mellem teori og praktiske øvelser
  • Der er undervisningsmateriale og egen pc til rådighed under hele forløbet

 

Online:

Vi udbyder også kurset online, som virtuel fjernundervisning med fasttilknyttet underviser. Vores virtuelle fjernundervisning kan bestå af en blanding af live-sessioner, videooplæg, gruppeøvelser samt live Q&A sessioner med status og opsamling på dagens emner. Som kursist vil du få adgang til slides og undervisningsmateriale, som du kan downloade og beholde. Underviseren vil være ”tilstede” under alle live-sessioner, men han/hun kan ligeledes hjælpe dig med evt. opgaver og spørgsmål via mail og tlf.

Der er mulighed for at live-sessionerne følger fremmøde-holdets undervisning direkte fra lokalet. Dette giver dig mulighed for at få synergien fra fysisk tilstedeværelse, selvom du sidder derhjemme.

Kursusmateriale

På Hospitality-kurset er kursusmaterialet primært på dansk.

Lokation

Kurset udbydes i samarbejde med Cphbusiness

Undervisningen afholdes primært hos Itucation (Svanevej 22, 2400 København NV)

100% uforpligtende tilmelding​

Det nye AI-værktøj fra Microsoft – Microsoft Copilot

Med den utroligt store efterspørgsel på AI og hvordan det kan blive implementeret i arbejdslivets dagligdag, har Microsoft nu løftet sløret for deres copilot.

Microsoft Copilot er et værktøj der kan bruges i de mange Microsoft 365 programmer fra Word eller Powerpoint til Excel eller Outlook.

Selvom Microsoft Copilot ikke er ude endnu, går der ikke lang tid før den er frit tilgængelig for alle med Microsoft 365.

Vi holder derfor nøje øje med hvornår det løs og implementerer det som en del af undervisningen.

Vil du lære mere om kommunikation?

Med de mange forskellige typer af kommunikation der er, kan det være svært finde det rette for præcist dig.

Her kan du læse om assertiv kommunikation der blot er en af de mange stile af kommunikation.

Er du interesseret i andre relaterede kurser?

Hør mere om vores kurser

Lav en uforpligtende henvendelse og hør mere om vores kurser. 

Vi kontakter dig for nærmere vejledning.

Info til jobcentre & a-kasser

Godkendt på national positivliste

Listetitel: Kommunikation i praksis
Akademikode: 37477

Godkendt på den regionale positivliste

Kurset er ligeledes godkendt på den regionale positivliste for 6 ugers kurser til ledige og derfor kan kurset også søges via dit jobcenter. Kontakt os, hvis du har spørgsmål til hvordan du søger dit jobcenter om dette kursus i kommunikation.

For at se listetitler og listenumre, kan du klikke på nedenstående knap, hvor du vil blive sendt over til vores oversigtsark.

Kontaktperson hos Itucation

Kristina Rosager
kurser@itucation.dk (sikker mail)

ITUCATION S.M.B.A.
CVR-nr.: 33248016
P-nr.: 1016378247