KURSER FOR LEDIGE

Bookingsystemer & Sociale Medier – Kommunikation i Praksis

Receptionister og/eller frontdeskmedarbejdere spiller en yderst central rolle for virksomher i bl.a. servicebranchen. På dette kursus opnår du netop de kvalifikationer, som branchen efterspørger lige nu, herunder servicering af kunder, IT-systemer og kommunikation – online såvel som offline.

I løbet af de 6 uger bliver du undervist i PMS-systemer (Property Management System) samt hvordan du anvender disse i dit daglige arbejde med dokumenthåndtering og administration. Du opnår kendskab til den digitale rejsebranche (bl.a. OTA – Online Travel Agency), og lærer hvordan hoteller prissætter og allokerer værelser gennem Channel Management systemer.

Dette kursus i hospitality giver dig også akademifaget Kommunikation i Praksis, som giver dig muligheden for at gå til eksamen og få 10 ECTS point.

Tilmeld dig kurset her

Få de essentielle færdigheder inden for hospitality, så du kan arbejde som frontdeskmedarbejder

Du bliver undervist i konflikthåndtering, kundeservice, salg, kundeadfærd og kommunikation – både offline og online. I forlængelse heraf får du kompetencer indenfor online kommunikation og sociale medier, så du herigennem kan kommunikere effektivt med kunder og skabe engagement. På kurset får du hands-on erfaring med bl.a. bookingsystemer, Facebook, Google Ads, Outlook og Word, så du er klædt på til at arbejde med disse programmer i dit næste job.

Kurset Bookingsystemer & Sociale Medier – Kommunikation i Praksis klæder dig på til en vifte af jobs inden for reception, turisme og hospitality. Efter kurset får nogen job i store organisationer, hvor arbejdsopgaverne er specialiserede, mens andre får arbejde i mindre virksomheder, hvor arbejdsopgaverne ofte har større spændvidde. Emnerne fra kurset anvendes i samspil med andre faglige specialer og erfaringer, som deltageren havde inden kurset.

Information & pris

Dato for 1. afgang:14. august - 22. september 2023

Dato for 2. afgang:25. september - 3. november 2023

Sted:København eller online

Sprog:Dansk

Undervisning: 5 dage om ugen

ECTS-point:10

Pris for ansøgere: Gratis for dig som ledig, såfremt du opfylder kravene for 6 ugers jobrettet uddannelse gennem jobcenter eller a-kasse

Pris for jobcenter og A-kasse:Kr. 26.350,00 (ex. moms)

Kursets indhold

Disse kompetencer kan du tage med fra dette kursus

Kommunikation

Kommunikation

Du lærer verbal og nonverbal kommunikation med fokus på formidling og salg af branchens ydelser. Dertil lærer du dialogbaseret kommunikation, kommunikationsteorier og -modeller, samtaleværktøjer, samt online kommunikation ved hjælp af instant messaging m.v.

PMS-systemer (Property Management System)

PMS-systemer (Property Management System)

På kurset opnår du kompetencer og hands-on erfaring med PMS-systemer. Du lærer hvordan du anvender systemet til reservation af hotelværelser, tjek af ledighed og belægning, samt håndtering af ind- og udtjekning. Et PMS-system er et internt system, som du lærer at anvende til den daglige administration.

Kundeservice

Kundeservice

Du får dybdegående kendskab til aktiv lytning og spørgeteknik, så du kan medvirke til at gæsterne føler sig hørt og godt behandlet. Derudover bliver du undervist i målgruppeorientering, konflikthåndtering, samt kommunikationens dynamiske processer både ift. gæstens synspunkt og din rolle, som frontdeskmedarbejder.

Sociale Medier (SoMe) - herunder facebook

Sociale Medier & SEO/SEM

Du får erfaring med søgemaskine-optimering (SEO) og betalt annoncering (SEM), så du kan sælge og skabe opmærksomhed for virksomheden via Google. Samtidig lærer du hvordan du opretter og administrerer virksomheders og hotellers Facebookside ved at skrive interessevækkende opslag vha. effektiv webkommunikation (identifikation af kommunikationsmål og -budskaber).

Salgspsykologi

Salgspsykologi

Du bliver undervist i kundebetjening, samt identifikation af kundemål og -motiver. Samtidig opnår du kompetencer og erfaring med kundeadfærd og de psykologiske processer, så du ved hvordan du kan tilpasse egen adfærd og kommunikation til forskellige kundetyper.

Microsoft Word

Microsoft Word & Outlook

På kurset opnår du kendskab til Outlook og Word – to centrale programmer, som du bl.a. kan bruge til skriftlig kommunikation. I Word lærer du bl.a. at lave tekstombrydning, billedformatering m.m. I Outlook bliver du undervist i adressekartotek, kalender, samt oprettelse af mails og aftaler.

Mulighed for karrierecoach

På dette kursus står Itucations Karrierecoach til rådighed, hvilket betyder, at du har mulighed for at sparre om dine fremtidsudsigter, ansøgning, CV og samtaleteknik.

Itucation har samtidig en virksomhedskonsulent ansat, der arbejder med at matche eventuelle praktikforløb og ledige stillinger med vores kursister.

Frederik_farver_rund

Hvem er kurset til?

Kurset er for dig, hvis du:

  • ønsker at styrke dine kompetencer inden for kommunikation – med særligt fokus på hospitality-branchen
  • har lyst til at arbejde i reception, inden for turisme og hospitality, med styring af events mm.

 

Kurset henvender sig fortrinsvist til ledige. Opfylder du kravene for 6 ugers jobrettet uddannelse til ledige, så er det ganske gratis for dig at deltage.

 

Så nemt er det

Vi hjælper dig trygt igennem processen fra start til slut, og sørger for at du får de rigtige informationer tilsendt.

1
Find dit kursus
Vores hjemmeside giver dig et overblik over vores kurser. Her vælger du det kursus, som bedst appellerer til dig.
2
Uforpligtende tilmelding
Du laver en uforpligtende tilmelding. Herefter ringer vi til dig for at sikre, at kurset matcher dine fremtidsplaner.
3
Søg via a-kasse eller jobcenter
Vi sender relevante dokumenter, som gør det så nemt som muligt, at søge kurset hos a-kasse eller jobcenter.
4
Start på kurset
Når ansøgningen er godkendt, er du klar til at starte på kurset, og til at få nye kompetencer med videre i din karriere.
Søren Metzsch

Mød din uddannelsesleder

Søren Metzsch

Søren er medstifter af Itucation og har mere end 15 års erfaring med opkvalificering af ledige, og har undertiden haft roller som både underviser, konsulent og uddannelsesleder. Han har arbejdet med IT siden midten af 1990’erne og har dermed stor indsigt i branchen. 

Derudover har Søren et godt kendskab til målgruppen samt et stort netværk ind i såvel jobcentre som A-kasser. Vores kurser er derfor altid relevante i forhold til de behov, der efterspørges i erhvervslivet. Dette sikrer, at du som kursist, får de mest brugbare kompetencer med dig.

Det siger vores kursister

Samarbejdspartner

KEA logo

Kurset udbydes i samarbejde med KEA. Uddannelsesinstitutionen udbyder en lang række praksisrettede videregående uddannelser på erhvervsakademi- og professionsbachelor­niveau. KEA’s uddannelser udvikles i nært samarbejde med erhvervsliv og uddannelsesinstitutioner i ind- og udland.

Godkendt på national positivliste

Hospitality-kurset er godkendt på den nationale positivliste for 6 ugers jobrettet uddannelse og kan derfor søges gennem a-kassen. Kontakt os på 7027 2784 eller på kurser@itucation.dk for at få en AR237-blanket til tilmelding.

Kurset har kursusnummer 37477 på den landsdækkende positivliste. Listetitel: Kommunikation i praksis.

Godkendt på regional positivliste

Kurset er ligeledes godkendt på den regionale positivliste for 6 ugers kurser til ledige og derfor kan kurset også søges via dit jobcenter. Kontakt os, hvis du har spørgsmål til hvordan du søger dit jobcenter om dette kursus i kommunikation.

For at se listetitler og listrenumre, kan du klikke på nedenstående knap, hvor du vil blive sendt over til vores oversigtark.

Sådan tilmelder du dig (helt uforpligtende)

Du har mulighed for at lave en uforpligtende forhåndsreservation i formularen herunder, så kontakter dig vi dig efterfølgende.

Du er også velkommen til at kontakte os på 7027 2784 eller kurser@itucation.dk, så hjælper vi dig videre.

Forudsætninger for deltagelse

  • Erfaring i brugen af PC’er og er internetbruger
  • Selvlært og med ambitioner om at arbejde som frontdeskmedarbejder
  • Positiv, serviceminded og en teamplayer
  • Adgangskravet er en relevant erhvervsuddannelse, en gymnasiel uddannelse eller uddannelse på tilsvarende niveau, samt mindst 2 års relevant erhvervserfaring

Hjemmearbejde

Du skal beregne 2-3 timers hjemmearbejde om ugen.

Pris

Den samlede pris for dette 6 ugers kursus er:

kr. 26.350,00 (ex. moms) / Ugepris: kr. 4.391,66 (ex. moms)

Mulighed for eksamen

Hospitality-kurset bygger på modulet Kommunikation i praksis – dette er et akademifag på 10 ECTS point, som er hentet fra akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling. Modulet udbydes på vegne af Københavns Erhvervsakademi, KEA, under Lov om Åben Uddannelse.

Modulet kan afsluttes med en eksamen.

Kursusform

Fremmøde:

  • Du vil modtage klasseundervisning alle hverdage fra kl. 09.00 til 15.00
  • Den ugentlige undervisning er på i alt 30 lektioner, og undervisningen veksler mellem teori og praktiske øvelser
  • Der er undervisningsmateriale og egen pc til rådighed under hele forløbet

 

Online:

Vi udbyder også kurset online, som virtuel fjernundervisning med fasttilknyttet underviser. Vores virtuelle fjernundervisning kan bestå af en blanding af live-sessioner, videooplæg, gruppeøvelser samt live Q&A sessioner med status og opsamling på dagens emner. Som kursist vil du få adgang til slides og undervisningsmateriale, som du kan downloade og beholde. Underviseren vil være ”tilstede” under alle live-sessioner, men han/hun kan ligeledes hjælpe dig med evt. opgaver og spørgsmål via mail og tlf.

Der er mulighed for at live-sessionerne følger fremmøde-holdets undervisning direkte fra lokalet. Dette giver dig mulighed for at få synergien fra fysisk tilstedeværelse, selvom du sidder derhjemme.

Kursusmateriale

På Hospitality-kurset er kursusmaterialet primært på dansk.

Lokation

Kurset udbydes under lov om åben uddannelse i samarbejde med KEA.

Undervisningen afholdes primært hos:

Itucation
Svanevej 22
2400 København NV

 

Ellers hos:
Univate by Symbion
Emil Holms Kanal 14,
2300 København S

100% uforpligtende tilmelding

Hør mere om vores kurser

Lav en uforpligtende henvendelse og hør mere om vores kurser. 

Vi kontakter dig for nærmere vejledning.

Info til jobcentre & a-kasser

Godkendt på den nationale positivliste

Kursusnr.: 37477
Erhvervsgruppe: Salg, indkøb og markedsføring
Listetitel: Kommunikation i Praksis

 

Godkendt på den regionale positivliste

Kurset er ligeledes godkendt på den regionale positivliste for 6 ugers kurser til ledige og derfor kan kurset også søges via dit jobcenter. Kontakt os, hvis du har spørgsmål til hvordan du søger dit jobcenter om dette kursus i kommunikation.

For at se listetitler og listenumre, kan du klikke på nedenstående knap, hvor du vil blive sendt over til vores oversigtsark.

Kontaktperson hos Itucation

Kristina Rosager
kurser@itucation.dk (sikker mail)

ITUCATION S.M.B.A.
CVR-nr.: 33248016
P-nr.: 1016378247