Spørgsmål? Ring på: 7027 2784
Man.- tors. kl. 8.00 – 16.00 / Fre. kl. 8.00-15.30
Svanevej 22, 2400 København NV
Spørgsmål? Ring på: 7027 2784
Man.-tors. kl. 8.00-16.00 / Fre. kl. 8.00-15.30
Svanevej 22, 2400 København NV
På dette kursus bliver du superbruger i Microsoft Office-pakken og lærer at arbejde effektivt med Word, Excel, Outlook, Teams, PowerPoint og OneDrive i et moderne, digitalt arbejdsmiljø.
+1.000 kursusdeltagere om året
Få bevilget et 6 ugers kursus gennem dit jobcenter. Det er altså gratis for dig, og samtidigt din gyldne mulighed for at komme tilbage i arbejde.
Vi sidder klar til at rådgive dig: 7027 2784
Varighed
6-uger
Lokation
Online, København
Næste opstart
Kontakt os for at høre nærmere
Få styr på de vigtigste digitale værktøjer og bliv i stand til at arbejde tværfagligt, struktureret og professionelt med hele Office-pakken.
🔹 Professionel dokumentopbygning i Word – Lær avancerede funktioner som brevflet, skabeloner, typografier og samarbejde i OneDrive.
🔹 Excel til data, beregning og analyse – Arbejd med formler, pivottabeller, diagrammer og dataintegration til rapporter og planlægning.
🔹 Effektfulde præsentationer i PowerPoint – Udarbejd flotte og engagerende præsentationer med animationer, videoer og links.
🔹 Effektiv kommunikation i Outlook og OneNote – Få styr på mails, mødeplanlægning og opbygning af den digitale notesbog til smart samarbejde.
🔹 Teams til online samarbejde – Planlæg og afhold møder, del filer og organiser teams og projekter i realtid – både internt og eksternt.
🔹 Fildeling med OneDrive – Del og redigér dokumenter på tværs af kollegaer og enheder i skyen – sikkert og effektivt.
Uanset om du arbejder i administration, projektstyring eller kundeservice, giver dette kursus dig de nødvendige kompetencer til at klare hverdagen som digital superbruger.
💡 Tilmeld dig nu og få dit moderne PC-kørekort – med stærke IT-kompetencer, der kan bruges i enhver organisation!
Dato for opstart:
Lokation:
Undervisning:
5 dage om ugen
Sprog:
Varighed:
6 uger
Pris for ansøgere:
Gratis for ledige*
*Gratis for dig som ledig – hvis kurset godkendes af dit jobcenter.
Pris for jobcenter:
Kr. 28.000 (ex. moms)
Du lærer at arbejde med opbygning af et dokument på en professionel måde lige fra opsætning af design, typografier, referencer, tabulering og tekstombrydning til integration af data, anvendelse af brevflet og skabelonopbygning. Derudover arbejder vi med deling og redigering af dokumenter i OneDrive, for at styrke kompetencer indenfor tværgående samarbejde.
Du får erfaring med dette cloudbaseret fildelingsværktøj, som kan bruges til at lagre og dele mapper og filer.
Du lærer hvordan du kan udarbejde et dokument sammen me andre brugere gennem OneDrive.
Du bliver undervist i både grundlæggende og avanceret formler og funktioner, som er nødvendige for at opstille beregninger og tabeller ud fra data. Der vil samtidigt blive lagt vægt på databehandling og -sortering, som er altafgørende at have forståelse for i Excel. Samtidig lærer du om opstilling af pivottabeller, diagrammer og budget-, planlægnings- og projektoversigter samt integration af data mellem Office-pakkens programmer.
I PowerPoint lærer du at udarbejde en professionel præsentation vha. effekter og animationer m.m. Du får erfaring med præsentationsteknik, visualisering af projekter, temaer, slidemaster, lyd og video. Du lærer at linke til hjemmesider og objekter, samt skabe redigérbare integrationer mellem Excel og PowerPoint.
I Microsoft Outlook får værktøjer og kompetencer inden for kalenderopbygning, -deling og -beskyttelse samt planlægning af mødeaktiviteter. Derudover lærer du om generel håndtering af dine mails, kryptering af mails, begrænsninger og adgange, spam-håndtering, viderestilling af mails til kollegaer m.m. I OneNote lærer du at bruge den digitale notesbog, så du smart og effektivt kan skrive, organisere og dele noter. Du vil i forlængelse heraf få vist, hvordan OneNote kan integreres med andre af Office-pakkens programmer.
Du lærer bl.a. at oprette, indkalde og afholde virtuelle møder. Dertil får du erfaring med projektstyring, fildeling, samt breakout-rooms. Du lærer forskellen mellem Teams og lignende værktøjer, samt fordele og ulemper ved de disse.
Dette kursus er skræddersyet til dig som:
Kurset er gratis for dig som ledig, såfremt du opfylder kravene for 6 ugers jobrettet uddannelse via dit jobcenter.
Når du går på et af Itucations kurser for ledige står vores karrierecoach til rådighed. Det betyder, at du har mulighed for at sparre om dine fremtidsudsigter, ansøgning, CV og samtaleteknik.
Itucation har samtidig en virksomhedskonsulent ansat, der arbejder med at matche eventuelle praktikforløb og ledige stillinger med vores kursister.
Sådan ansøger du
4 simple trin og du er i gang
Vi hjælper dig trygt igennem processen fra start til slut, og sørger for at du får de rigtige informationer tilsendt
Vores hjemmeside giver dig et overblik over vores kurser. Her vælger du det kursus, som bedst appellerer til dig.
Du laver en uforpligtende tilmelding. Herefter ringer vi til dig for at sikre, at kurset matcher dine fremtidsplaner.
Vi sender relevante dokumenter, som gør det så nemt som muligt, at søge kurset hos dit jobcenter.
Når ansøgningen er godkendt, er du klar til at starte på kurset, og til at få nye kompetencer med videre i din karriere.
Søren er medstifter af Itucation og har mere end 15 års erfaring med opkvalificering af ledige, og har undertiden haft roller som både underviser, konsulent og uddannelsesleder. Han har arbejdet med IT siden midten af 1990’erne og har dermed stor indsigt i branchen.
Derudover har Søren et godt kendskab til målgruppen samt et stort netværk ind i såvel jobcentre som A-kasser. Vores kurser er derfor altid relevante i forhold til de behov, der efterspørges i erhvervslivet. Dette sikrer, at du som kursist, får de mest brugbare kompetencer med dig.
Vi sidder klar til at rådgive dig: 7027 2784
Tag en snak med Kristina, hvis der er noget du er i tvivl om!
Hvilket kursus passer til mig? Hvordan søger jeg? Kan jeg få kurset bevilget?
Kurset er godkendt på den regionale positivliste for 6 ugers kurser til ledige, som kan søges via dit jobcenter. Kontakt os på 7027 2784 eller på kurser@itucation.dk hvis du har spørgsmål til hvordan du søger dette kursus hos dit jobcenter.
For at se listetitler og listrenumre, kan du klikke på nedenstående knap, hvor du vil blive sendt over til vores oversigtark.
Du har mulighed for at lave en uforpligtende forhåndsreservation i formularen herunder, så kontakter dig vi dig efterfølgende.
Du er også velkommen til at kontakte os på 7027 2784 eller kurser@itucation.dk, så hjælper vi dig videre.
Undervisningen afholdes primært hos Itucation (Svanevej 22, 2400 København NV)
Fremmøde:
Online:
Vi udbyder også kurset online, som virtuel fjernundervisning med fasttilknyttet underviser. Vores virtuelle fjernundervisning kan bestå af en blanding af live-sessioner, videooplæg, gruppeøvelser samt live Q&A sessioner med status og opsamling på dagens emner. Som kursist vil du få adgang til slides og undervisningsmateriale, som du kan downloade og beholde. Underviseren vil være ”tilstede” under alle live-sessioner, men han/hun kan ligeledes hjælpe dig med evt. opgaver og spørgsmål via mail og tlf.
Der er mulighed for at live-sessionerne følger fremmøde-holdets undervisning direkte fra lokalet. Dette giver dig mulighed for at få synergien fra fysisk tilstedeværelse, selvom du sidder derhjemme.
Du skal beregne ca. 5 timers hjemmearbejde om ugen.
Kursusmaterialet er primært på dansk.
Det er en god idé at tage et Office kursus, da Office i høj grad bruges i erhvervslivet. Faktisk er kompetencer inden for Office, noget som de fleste arbejdsgivere regner med at man har. For virksomhederne er det vigtigt, at de kan bruge Office pakken, da de digitale værktøjer gør det muligt for virksomheden at arbejde mere effektivt.
Hos Itucation fungerer vores Work Smarter kursus som et Office kursus, hvor du bliver taget igennem de populære programmer, og lærer at arbejde professionelt og multifunktionelt på tværs af dem. Du lærer altså på vores Office kursus at arbejde således at programmerne i Office pakken taler effektivt sammen.
Microsoft Office 365 er en pakkeløsning med de softwareprogrammer, som ofte bruges til kommunikation og løsning af administrative opgaver. I langt de fleste tilfælde vælger folk at have en abonnementsbaseret løsning, hvor de selv sammensætter deres egen pakke. Det gøres ved at udvælge netop de programmer som er relevante for en selv. Herefter betales der er månedligt eller årligt beløb. Man kan også vælge at betale et engangsbeløb, men i langt de fleste tilfælde vælges Office 365 som en abonnementsbaseret løsning.
I Office 365-pakken tilbyder Microsoft en lang række programmer. Faktisk tilbyder de så mange, at det er de færreste af os, som kender til dem alle. De fleste af os er bekendt med Word, Excel og Outlook, men Office-pakken tilbyder altså også programmer som Microsoft- Bookings, Connections og Fakturering. Sidstnævnte er programmer som Microsoft har fået tilføjet gennem tiden, for at forblive konkurrencedygtige på et marked i hastig udvikling.
Kort sagt, så er Office 365 en pakke af applikationer, der i meget høj grad bruges professionelt på arbejdspladserne samt blandt studerende på diverse uddannelsessteder.
I Office-pakken er der et program til ethvert kommunikativt formål. Hvert program i pakken har sine egne unikke funktioner, men de indeholder også mange muligheder for at arbejde på tværs af programmerne. Dette gør at er der utallige anvendelsesmuligheder inden for Office 365, og samtidig sikrer det, at du kan arbejde mere effektivt og mere tværfagligt.
De mest populære programmer er:
Den helt store fordel ved Office 365’s mange programmer, er at de integrerer godt, hvilket betyder at hvis man besidder de rette kompetencer, kan man arbejde multifunktionelt og tværfagligt i de forskellige programmer. Det kan man lære på et Office kursus. Itucations “Work Smarter” kursus, er et Office kursus, som lærer dig at skabe effektivitet i din arbejdsgang med Office pakken.
Det er vigtigt at vide, at hvis man er mellem jobs, er der mulighed for at få et Office kursus betalt af sit jobcenter. Hvis du enten er i tvivl om du er berettiget til et 6 ugers kursus i office pakken, eller om hvorvidt et Office kursus passer til dine ønsker og behov, så er du velkommen til at ringe til os på 70 27 27 84, eller sende os en mail på kurser@itucation.dk.
Med den utroligt store efterspørgsel på AI og hvordan det kan blive implementeret i arbejdslivets dagligdag, har Microsoft nu løftet sløret for deres copilot.
Microsoft Copilot er et værktøj der kan bruges i de mange Microsoft 365 programmer fra Word eller Powerpoint til Excel eller Outlook.
Selvom Microsoft Copilot ikke er ude endnu, går der ikke lang tid før den er frit tilgængelig for alle med Microsoft 365.
Vi holder derfor nøje øje med hvornår det løs og implementerer det som en del af undervisningen.
Din tilmelding er 100% uforpligtende. Du kan derfor sagtens tilmelde dig, inden du har fået kurset bevilliget af dit jobcenter.
Efter din tilmelding, modtager du et kort telefonopkald fra os. Her hjælper vi dig i mål med alt det praktiske og kan samtidig give gode råd til, hvordan du får kurset bevilliget.
Få bevilget et 6 ugers kursus gennem dit jobcenter. Det er altså gratis for dig, og samtidigt din gyldne mulighed for at komme tilbage i arbejde.
Varighed
6-uger
Lokation
Online, København
Næste opstart
Kontakt os for at høre nærmere
Mandag – torsdag kl. 08.00-16.00
Fredag kl. 08.00-15.30
Svanevej 22, 2400 København NV
Kurser for ledige
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Hold dig opdateret på vores kurser og tilbud.
© 2025 ITUCATION ApS. All rights reserved – CVR: 33248016.
Godkendt på den regionale positivliste
Kurset er godkendt på den regionale positivliste for 6 ugers kurser til ledige, som kan søges via dit jobcenter. Kontakt os på 7027 2784 eller på kurser@itucation.dk hvis du har spørgsmål til hvordan du søger dette kursus hos dit jobcenter.
Kontaktperson hos Itucation
Kristina Rosager
kurser@itucation.dk (sikker mail)
ITUCATION ApS
CVR-nr: 33248016
P-nr: 1016378247